Welkom in groep 2!

Hier kunt u lezen over hoe onze dag er ongeveer er uitziet en welke dingen er nog goed zijn om te weten.

Leerkrachten

Op alle dagen behalve woensdag staat juf Inge voor de klas. Op woensdag is juf Sterre er. Op die dagen zijn wij dan ook bereikbaar via Parro en de mail. Juf Inge is het voornaamste aanspreekpunt voor alle kinderen.

Dagindeling

Onze dag begint in de kring waar we met elkaar bidden, liedjes zingen en luisteren naar een Bijbelverhaal. Ook kijken we naar welke dag, maand, seizoen, etc. het is. Vervolgens gaan we buiten spelen. Binnen gaan we aan de slag met verschillende leerzame activiteiten, zoals taal, rekenen, muziek, Engels en Kwink. Elke week leren we een nieuwe letter en we lezen een heleboel boekjes.

Bij het eten en drinken mag elke dag een groepje kinderen vertellen. Tussen de middag eten we op alle dagen, behalve woensdag, een broodje met elkaar.

Elke dag hebben we ook hulpjes, die ons met van alles en nog wat kunnen helpen gedurende de dag. Aan het eind van de dag worden ook de nieuwe hulpjes gekozen.

Spelend leren is voor kinderen ontzettend belangrijk en daarom spelen we in groep 2 veel buiten en in de hoeken. Dat doen wij samen met groep 1. Bij het spelen en werken kiezen we zelf in de hoeken door middel van het Digikeuzebord. Ook doen we tijdens het spelen en werken verschillende werkjes. Bij elk thema is er een bijpassende hoek. Op onze school werken we met Jeelo en leren we projectmatig een heleboel vaardigheden en interessante informatie.

Contact

Zoals eerder beschreven, is Inge op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag bereikbaar via de mail en parro. Voor Sterre is dat op de woensdag het geval. Spreek ons ook gerust aan bij het hek. Ziekmeldingen kunt u aangeven via Parro. Regelmatig zal ik een berichtje sturen via Parro over wat we doen in de klas.

Heeft u naar aanleiding van deze informatie nog vragen? Stuur gerust een berichtje via Parro!

Met vriendelijk groet,

Sterre en Inge