Wat doet de deelraad?

Aan onze school is een deelraad verbonden. Een deelraad oefent de medezeggenschap uit op een deel van een school. Bs Ariane is een dependance van de Amaliaschool.  De taken van de deelraad mogen enkel van toepassing zijn op het gedeelte van Bs Ariane. De deelraad neemt daarmee als het ware de bevoegdheden over van de medezeggenschapsraad van de Amaliaschool voor het gedeelte van Bs Ariane.

De deelraad bestaat uit 4 personen, twee uit het schoolteam (door het personeel gekozen) en twee ouders van leerlingen. De oudergeleding van de deelraad wordt door de ouders gekozen. De deelraad overlegt met de directie over allerlei zaken die de school betreffen.

De directie heeft instemming van de deelraad nodig voor bijvoorbeeld de inhoud van de schoolgids, tussenschoolse opvang, ouderbijdrage en lestijden. De MR volgt opbouwend kritisch het personeelsbeleid, het formatieplan, de identiteit, lesmethoden, veiligheid op school (denk aan het pestprotocol) en buitenschoolse opvang. Kortom, een breed terrein aan onderwerpen.

Oudergeleding deelraad:

• Luuk Vos
  • Johan de Bruin

Personeelsgeleding MR:

• Astrid Kuithof
  • Samuël Hartman

Actieve advisering vanuit de deelraad.

De deelraad kan ook zelf adviezen formuleren, waarop de directie verplicht is te reageren. De deelraad is dus de gesprekspartner van de directie namens zowel de ouders als het personeel. De belangen van uw kind staan voorop. Van deelraadleden wordt uiteraard verwacht dat ze uit overtuiging handelen in overeenstemming met de identiteit van de school. Als u zelf onderwerpen voor een vergadering wilt agenderen, dan kan dat uiteraard. Het gaat tenslotte om uw kinderen.

GMR

Onze school is één van de elf scholen aangesloten bij Stichting De Drieslag, wat betekent dat er ook zaken bovenschools geregeld moeten worden. Voor school overstijgende zaken is er de gemeenschappelijke medezeggenschapsraad (de GMR), die overlegt met Stichting De Drieslag. De GMR is de gesprekspartner van het Stichtingsbestuur namens ouders en personeel van de scholen. De 11 MR-en delegeren in feite een (duidelijk omschreven) deel van hun bevoegdheden aan de GMR. De GMR houdt zich bijvoorbeeld bezig met het overkoepelende personeelsbeleid van de Stichting, maar ook met het gemeenschappelijke beleid t.a.v. ouderbijdragen en de identiteit van de scholen. Net zoals de MR op schoolniveau heeft de GMR voor een aantal zaken instemmingsrecht, en voor andere zaken adviesrecht. Iedere MR vaardigt twee MR-leden af naar de GMR.

Neem contact op met de deelraad

Via dit formulier kunt u een vraag stellen aan de deelraadleden van onze school.

Contact MR

• Voor-achternaam