Zendingsgeld

Basisschool Ariane wil de leerlingen ook de zorg voor de medemens dichtbij of ver weg bijbrengen.

Iedere maandagochtend kan er door de leerlingen zendingsgeld meegebracht worden.

Het zendingsgeld kan ook in de vorm van collectebonnen worden meegegeven.

Dit schooljaar willen we geld inzamelen voor MAF (Mission Aviation Fellowship).

MAF is een christelijke zendingsorganisatie. Ze heeft als belangrijkste doelstelling om luchttransport te bieden voor zendingsactiviteiten in moeilijk bereikbare gebieden in onder andere Oceanië en Afrika.

MAF vliegt wereldwijd met 130 vliegtuigen in 30 ontwikkelingslanden, waaronder Indonesië, Mongolië, Madagaskar en Papoea Nieuw Guinea.

Ze vervoert (goederen voor) zendelingen, doet medische noodvluchten en in geval van (natuur)rampen ondersteunt ze overheden en niet-gouvernementele organisaties.

MAF is er voor mensen die in afgelegen gebieden leven. Met vliegtuigen en communicatiemiddelen maakt MAF het bereikbaar voor hulp en het Evangelie.

Meer dan 1.000 (hulp)organisaties doen dankzij MAF sneller, efficiënter en veiliger hun werk.

Elke 5 minuten stijgt ergens ter wereld een vliegtuig op om te helpen.

Om een vliegtuig op te kunnen laten stijgen is brandstof nodig. Daarom gaan we sparen voor brandstof, zodat de piloten van MAF brandstof kunnen kopen.

In onze school staat een spaarton waar we het zendingsgeld van alle klassen in verzamelen. Aan het eind van het schooljaar maken we dit geld over naar MAF. Met een vol tonnetje kan er al snel 100 km gevlogen worden!

Dan kan er weer een vliegtuig vertrekken voor een ambulancevlucht, of er wordt iemand opgehaald uit de jungle die ziek of gewond is.

Of er wordt gezorgd dat een stam in Zuid-Soedan voor het eerst de Bijbel in hun eigen taal krijgt!

Niemand is onbereikbaar voor Gods liefde. Mensen die in de uitersten van de aarde wonen zijn vaak afgesloten van de buitenwereld. Dit beperkt hun mogelijkheid om zich te ontwikkelen, hulp te ontvangen en het Evangelie te horen. MAF maakt hen bereikbaar voor Gods Liefde!