Zendingsgeld

Basisschool Ariane wil de leerlingen ook de zorg voor de medemens dichtbij of ver
weg bijbrengen.

Iedere maandagochtend kan er door de leerlingen zendingsgeld meegebracht worden.
Het zendingsgeld kan ook in de vorm van collectebonnen worden meegegeven.

Dit schooljaar willen we geld inzamelen voor 2 doelen.
Van september t/m januari sparen we voor Familie Boone. Zij zijn werkzaam in Papoea Nieuw Guinea en zij ondersteunen het bijbelvertaalwerk via Wycliffe bijbelvertalers.
Van februari t/m juli sparen we voor de stichting Vrienden van DHAN. Deze stichting zet zich in voor de kanslozen en met name voor onderwijs aan kinderen.

Over familie Boone:
Job en Margret Boone zijn samen met hun kinderen David, Talitha, Rania en Ilja uitgezonden naar Papoea Nieuw Guinea. Zij werken daar via Wycliffe bijbelvertalers.
Ze zijn uitgezonden door de Hervormde Gemeente van Barneveld.

Job en Margret werken zelf niet als bijbelvertalers, maar in het ondersteuningsteam.
Job geeft leiding aan 5 vertaalteams die het Oude Testament vertalen in een lokale taal.
Margret begeleidt (nieuwe) zendingswerkers op het centrum waar zij wonen.
Wat is er nu fijner dan de bijbel te lezen in je eigen taal?!

Wycliffe bijbelvertalers heeft als doel dat ieder mens op deze wereld toegang krijgt tot de bijbel, Gods Woord, in zijn eigen taal.

Door de wereld gaat een Woord
en het drijft de mensen voort:
“Breek uw tent op, ga op reis,
naar het land, dat Ik u wijs.

” Heere God, wij zijn vervreemden,
door te luist’ ren naar Uw stem.
Breng ons saam met Uw ontheemden,
naar het nieuw Jeruzalem.

Menigeen ging zelf op pad,
daar hij thuis geen vrede had.
Eeuwig heimwee spoort hem aan,
laat ook hem het Woord verstaan.

Over stichting Vrienden van DHAN:
DHAN staat voor Development of Humane Action (ontwikkeling van humanitaire acties).
Deze stichting draagt gemotiveerde en bekwame jongeren aan om te werken met de armen.
Deze jonge professionals werken aan innovatieve manieren om armoede de wereld uit te helpen en een verschil te maken in de levens van de armen.

Al ruim 20 jaar is de doelstelling van DHAN Foundation om de mensen geestelijk en lichamelijk weerbaarder te maken, zodat zij in staat zijn zelf concrete bijdragen te leveren aan het verbeteren van hun levensomstandigheden.
Ze gebruikt haar ervaringen en bevindingen met het direct werken met de (arme) gemeenschappen voor beleidsvormingen op lokaal en nationaal niveau in het voordeel van de armen.

DHAN Foundation bereikt op dit moment 2 miljoen arme families verspreid over duizenden dorpen en sloppenwijken in 14 staten van India.