Vrijwillige Ouderbijdrage 2020-2021

Wijziging van betaling per gezin naar betaling per kind.

In het afgelopen schooljaar vroegen we per gezin een bedrag van 32 euro vrijwillige ouderbijdrage.

In overleg en met instemming van de MR gaan we vanaf dit schooljaar een bedrag per kind vragen.

Deze keuze hebben we gemaakt, omdat we ook kosten per kind maken en niet per gezin.

Het nieuwe bedrag wordt 20 euro per kind. De hoogte van dit bedrag is goedgekeurd door de MR.

Waar is de ouderbijdrage voor?

Van de ouderbijdrage betalen we activiteiten en materialen die niet door de overheid worden vergoed.

Voorbeelden zijn: cadeautje met Sinterklaas, het boek met Kerst, traktaties of andere extra activiteiten of gastlessen.

U begrijpt dat we net even wat extra’s kunnen doen met de vrijwillige ouderbijdrage en dat is fijn!

In november ontvangt u via Parro een bericht van Schoolkassa. We vragen om de ouderbijdrage van 20 euro per kind te betalen.

Mocht u gespreid willen betalen, dan is dat natuurlijk mogelijk!

Is het gezien uw financiële situatie niet mogelijk om €20,- per kind te betalen, dan zijn er wellicht mogelijkheden voor een regeling met de gemeente.

Fijn als iedereen zijn/haar steentje wil bijdragen.