Vrienden van DHAN

Vanaf maart sparen we voor het zendingsdoel: vrienden van DHAN.

DHAN staat voor Development of Humane Action. (ontwikkeling van humanitaire acties)

Deze stichting draagt gemotiveerde en bekwame jongeren aan om te werken met de armen.

Deze jonge professionals werken aan innovatieve manieren om armoede de wereld uit te helpen en een verschil te maken in de levens van de armen.

Op dit moment richt het zich alleen op onderwijsprojecten. Met onderwijs kun je een kind uit de armoede halen en een toekomst bieden.

De financiële ondersteuning gaat naar projecten waar kinderen in de avonduren worden bijgespijkerd zodat ze mee kunnen komen in het reguliere staatsonderwijs. Ook worden er satellietcentra gebouwd in afgelegen dorpen rondom het kinderhuis / weeshuis in Nilakottai.

Er is niet alleen aandacht voor onderwijs, maar er wordt ook minstens 1 voedzame maaltijd per dag verzorgd. Er is vorming, toerusting en kennisoverdracht op meerdere gebieden, zoals sociale vaardigheden, hygiëne, goede voeding en gezondheid.

Deze satellietcentra richten zich op kinderen waarvan de ouders soms nauwelijks in beeld zijn, omdat ze ver weg in de grote stad proberen om geld te verdienen, of waarvan de ouders vanuit hun analbabetisme niet of nauwelijks het belang van onderwijs inzien.

Screening en selectie welke dorpen of gehuchten in aanmerking komen loopt via DHAN. De ouders van de geselecteerde kinderen moeten toestemming geven.

Met 500 euro kan 1 satellietcentrum een half jaar lang draaien. Hopelijk kunnen we dit doel halen aan het eind van het schooljaar.

Iedere maandagochtend kan er door de leerlingen zendingsgeld meegebracht worden.

Het zendingsgeld kan ook in de vorm van collectebonnen worden meegegeven.

We hopen dat we op deze manier de zorg voor de medemens dichtbij of ver weg bij kunnen brengen.