Studiedag september

Dit schooljaar zijn we met de groepen 3 t/m 8 gestart met de nieuwe rekenmethode Pluspunt 4.

De methode Snappet die we gebruikten voor groep 5 t/m 8 is verleden tijd.

We werken vanaf nu blended met Pluspunt 4. Dit betekent dat we de papierenversie en de digitale versie allebei inzetten.

De afgelopen jaren hebben we gemerkt dat alleen digitaal rekenonderwijs ook duidelijke valkuilen heeft.

Vandaar dat wij nu de keuze hebben gemaakt voor de ‘blended’ manier van werken.

Afgelopen donderdag tijdens de studiedag hebben we een implementatietraining van Marije Bakker gehad.

Samen met haar onderzoeken we hoe we de methode het beste in alle groepen kunnen inzetten.

Waar zitten nu nog hiaten en welke schoolbrede afspraken zijn belangrijk om te maken.

Het was een intensieve en leerzame ochtend. Later dit jaar komt Marije ons nog twee keer bezoeken.

Fijn om samen met haar de rekenmethode goed te implementeren en afspraken te borgen.

Ook de leerkrachten van de kleuters zijn bezig geweest met het rekenonderwijs.

De rekenhoek krijgt weer een nieuwe impuls en ook samen is gezocht naar een optimale manier om de ‘kleine kring’  vorm te geven.

’s Middags zijn alle leerkrachten in werkgroepen uit elkaar gegaan.

De ambitiekaarten zijn geschreven en doelen gesteld voor het komende schooljaar.

Een intensieve en productieve dag!