Smartwatches

Vanuit de leerlingraad kwam de vraag om te onderzoeken hoe we met smartwatches omgaan in de school.

Op school zijn telefoons niet toegestaan, maar hoe gaan we dan om met smartwatches?

De leerlingraad heeft een enquête uitgezet onder de de groepen 5 t/m 8 om tot een democratisch besluit te komen.

Leerlingen vinden het niet fijn als kinderen met een smartwatches toch spelletjes spelen of de rekenmachine gebruiken op hun smartwatches.

De leerlingen geven aan dat het eventueel wel buiten op het schoolplein zou mogen.

In de leerlingenraad hebben we de uitkomsten besproken en er is een voorstel gekomen.

Dit voorstel is binnen het team besproken en wij nemen dit besluit over van de leerlingen.

Besluit: Na de meivakantie mogen kinderen geen smartwatches dragen onder schooltijd.