Onderwijs ontwikkelingen

In ons schooljaarplan van 2020-2021 hebben wij een aantal streefbeelden geformuleerd.

Onze streefbeelden zijn:

• Op onze school hebben we vastgelegd hoe wij onze identiteit vormgeven.
  • Op onze school zijn de gedragsregels helder en geborgd, zodat er een positieve cultuur heerst. Onze kernwoorden zijn, Respect, Veiligheid en Verantwoordelijkheid.
  • Op onze school werken we met wereldoriëntatie projectmatig en bieden we een uitdagende leeromgeving voor alle kinderen. De ontwikkeling van het leerproces van elk kind wordt effectief en praktijkgericht vastgelegd.
  • Op onze school beschikken we over een doorgaande lijn voor Sociaal en Emotioneel leren
  • Op onze school is eigenaarschap bij leerkrachten en leerlingen een kernwoord in hun ontwikkelproces.

Tijdens onze studiedagen hebben wij tijd om deze streefbeelden nader uit te werken.

Studiedag

Op maandag 16 november hebben we een drietal punten op de agenda staan.

’s Ochtends gaan wij aan de slag met onze visie van Bs Ariane. Wat staat er in onze  visie en hoe geven wij die visie vorm in de praktijk.

Van Why naar How dit keer. Dit doen wij onder leiding van Timo van de Heuvel van OMJS.

’s Middags willen we samen nadenken over de plaats van “het gebed” in de groep.

Hoe betrekken wij kinderen bij het bidden? Wat zegt de bijbel erover? En wat willen wij als school de kinderen meegeven?

Aan het eind van de dag gaan wij aan de slag met het digitale leerlingvolgsysteem van Jeelo.

Hoe kunnen wij kinderen nog beter volgen en hoe maken we de kinderen nog meer eigenaar van hun eigen leerproces.

U hoort vast meer over de uitkomsten van deze studiedag.

Met passie en plezier werken wij als team samen, om verder te bouwen aan kwalitatief goed onderwijs voor elk kind!