Onderwijs ‘extra’

Leren, we doen het allemaal, elke dag. We zijn ons er meestal niet van bewust, maar iedere dag valt er wel iets nieuws te leren.

Zo gaat dat op school.

Maar soms gaat leren en ontwikkelen niet vanzelf. Soms kost het je kind heel veel moeite. Soms is de leerstof juist te makkelijk. Soms zit je kind niet lekker in zijn vel…

Dan is er extra aandacht nodig. Als interne begeleider ben ik nauw betrokken bij de ontwikkeling van alle kinderen en bespreek met de leerkracht waar iets extra’s nodig is: Hoe er meer of extra instructie en begeleiding kan worden gegeven. Zo mogelijk in de klas en soms is er meer nodig.

Leerkrachten hebben daarover ook contact met jullie als ouders, zodat jullie op de hoogte zijn van wat we op school doen en hoe we mogelijk samen kunnen werken.

Ook wil ik graag met leerkrachten en ouders meedenken als er we zoeken naar wat nog beter kan en waar nog meer hulp ingezet kan worden.

Graag wil ik vanaf nu in de nieuwsbrief een en ander uitleggen over “schoolse zaken”.

Over leren, spelen, ontwikkeling en andere zaken.

Het zullen verschillende onderwerpen zijn, die de aandacht krijgen.

Vandaag wil ik jullie iets meer vertellen hoe we er als school mee omgaan als kinderen lezen en spelling moeilijk vinden en hierdoor vastlopen.

Je kunt hier meer van lezen.

Overigens, wanneer je vragen hebt of iets wilt weten over alles wat te maken heeft met de ontwikkeling van je kind of de extra zorg op school: Hartelijk welkom.

Ik ben elke dinsdag en donderdag op school en samen komen we verder!

Kom gerust langs of bel even.

Gijsje Kruissink (interne begeleider)