Bericht van de MR

Vanuit de MR!

Maandagavond 28 september mochten wij onze eerste vergadering houden van dit schooljaar, in een voor ons allemaal nieuwe samenstelling.

Vorig schooljaar vormden wij nog een gezamenlijke MR met de Prinses Amaliaschool. Vanaf nu mogen wij in onze eigen deelraad MR bij elkaar komen en vergaderen over zaken die Bs Ariane aangaan. Meester Samuël heeft zitting genomen in de MR als lid van de personeelsgeleding en Johan de Bruin mochten we verwelkomen in de oudergeleding.

Het was fijn om met elkaar doelgericht aan het werk te kunnen voor onze eigen school!

Tijdens deze vergadering hebben we onder andere gekeken naar het schoolplan voor 2020/2021. Er werd ons eerst meer uitgelegd over de evaluatie van het schoolplan van vorig schooljaar, waardoor ook de stappen en plannen voor het komende schooljaar helemaal duidelijk werden.

Ook het punt ‘oudercontacten’ kwam aan bod. Juist in deze tijd, nu we als ouders de school niet in kunnen, willen we er extra aandacht aan blijven geven dat het contact tussen de leerkrachten en de ouders goed blijft en soepel verloopt!

Verder hebben we het gehad over de verkeersveiligheid.Bij het ophalen valt op dat ouders heel netjes afstand houden, daar zijn we blij mee! Wel zien we dat iedereen graag even door zijn/haar kind gezien wil worden en ouders zich daardoor vooral richting de weg en de overkant verspreiden. Met als gevolg dat er regelmatig mensen op of dichtbij het zebrapad staan. Auto’s rijden doorgaans stapvoets en we hebben geconstateerd dat er gelukkig nog geen gevaarlijke situaties door zijn ontstaan.

Toch willen we van de gelegenheid gebruik maken om jullie op te roepen om hier met elkaar goed op te letten! Door het zebrapad vrij te houden is het voor auto’s beter te zien of er geen kinderen plotseling oversteken.

Onze volgende vergadering staat gepland op 23 november 2020.

Heeft u vragen aan ons of ziet u graag dat een bepaald onderwerp behandeld wordt tijdens onze vergadering? Stuur dan gerust een email naar mr@bs-ariane.nl