Maken van je eigen product!

Op dinsdag 17 mei starten we weer met een nieuw project van Jeelo: Maken van je eigen product!

In dit nieuwe project leren de kinderen meer over verschillende producten en hoe deze zijn gemaakt.

Waarom dit project?We gebruiken elke dag allerlei producten. Bij het maken van die producten komt veel meer kijken dan je in eerste instantie denkt. Kinderen gaan vanuit verwondering producten en processen onderzoeken. Ze worden uitgedaagd om creatief met materialen om te gaan en technische oplossingen te zoeken.

Doel van dit project?

Het doel van het project is dat kinderen meer leren over producten, zodat zij producten met meer respect gebruiken en meer respect hebben voor de makers ervan. Op deze manier leren leerlingen ook meer beroepen kennen.

Wat zijn de hoofdlijnen van dit project?

• Van grondstof tot materiaal: kinderen leren over grondstoffen en doen materialenkennis op.
  • Van constructie tot werking: kinderen ontdekken hoe producten in elkaar zitten. Welke constructies, verbindingstechnieken, overbrengingsprincipes en besturingstechnieken worden gebruikt?
  • Van ambacht tot fabriek: kinderen bestuderen productieprocessen van begin tot eind.
  • Van ontwerpen tot gebruiken: kinderen doorlopen de ontwerpstappen en maken en gebruiken uiteindelijk het product zelf.

Wat is het subthema per groep?

Groep 1-2: De winkel

Groep 3-4: Huizen en torens bouwen

Groep 5-6: Kleding en meubels ontwerpen

Groep 7: Een product ontwikkelen

Op vrijdag 1 juli hopen we dit project met elkaar af te sluiten.