Jaargroepen en “10 structuur”

Als team van Bs Ariane hebben we besloten om een volwaardige school te worden van de groepen 1 t/m 8.

Op dit moment hebben wij 6 lokalen en 2 leerpleinen in onze nieuwe locatie op Veller.

We zullen in de toekomst steeds moeten kijken hoe we alle jaargroepen over 6 lokalen kunnen verdelen.

Daarom hebben we er voor gekozen om de instroom van onderaf te reguleren. Maar daar zijn we  er niet mee.

Het is een feit dat we verschillende combinatiegroepen gaan draaien. Daar zijn we dit jaar mee gestart en dit vraagt een goede organisatie.

En dat lukt! Zelfs nu nog zonder leerpleinen.

Onze leerpleinen in het nieuwe gebouw willen we maximaal inzetten voor kwalitatief goed onderwijs.

Ons uitgangspunt voor de komende jaren is:

• Vaste stamgroep vanaf  groep 3

-Deze ‘vaste’ stamgroep blijft tot groep 8 in stand.

• Wisselende combinatiegroepen
  • Leerpleinen inzetten

Jaargroep 3 => 2 stamgroepen van 8 tot 12 leerlingen.

Bijvoorbeeld:

Groep 5 heeft 24 leerlingen die verdelen we in 2 stamgroepen van 12 leerlingen.

De groep 5 kan helemaal bij elkaar blijven in een jaargroep. Maar het kan ook zijn dat de ene ‘stamgroep” in een combinatie 4/5 komt en de andere in een combinatie 5/6.

Een aantal instructiemomenten van alle groep 5 kinderen zullen gezamenlijk gegeven worden op de leerpleinen. De kinderen krijgen dus dezelfde instructie en aandacht.

We hopen dat u ons het vertrouwen geeft dat we alle beslissingen en keuzes weloverwogen maken.

We willen hier open en eerlijk over communiceren en houden u op de hoogte!