Intern begeleider

Voor veel ouders ben ik een bekend gezicht binnen de school, maar voor nieuwe gezinnen en voor ouders met oudste kinderen in de onderbouw ben ik nog niet bekend.

Mijn naam is Rebecca van der Mark en ik ben 21 jaar geleden begonnen met lesgeven.

Ik heb aan bijna alle groepen lesgegeven. Sinds de start van basisschool Ariane heb ik als groepsleerkracht gewerkt.

Vorig schooljaar heb ik een opleiding voor intern begeleider gevolgd en dit schooljaar ben ik gestart met deze functie.

Een erg leuke en uitdagende functie. Ik kan me voorstellen dat lang niet iedereen weet wat deze functie inhoudt.

Als intern begeleider ben ik verantwoordelijk voor de leerlingenzorg binnen de school.

Daarbij help ik leerkrachten en ouders met hulpvragen over kinderen.

Ik voer gesprekken met leerkrachten en ouders over kinderen waarbij er meer passende zorg nodig is.

Ik houd bij welke ontwikkelingen er plaatsvinden rondom de hulpvraag van het kind.

Daarnaast vindt er een paar keer per jaar een groepsbespreking plaats waarbij ik met de groepsleerkracht alle kinderen uit de groep bespreek.

Dit in het kort even de uitleg van een paar taken die vallen onder de rol van de intern begeleider.

Mijn werkdagen zijn dinsdag en donderdag.

Heeft u een vraag, spreek me gerust aan!

Hartelijke groet,

Rebecca van der Mark