Groepsverdeling

Graag informeren we u over de groepsformatie in het schooljaar 2020-2021

We zijn blij dat we dan met 5 groepen kunnen gaan werken

Deze groepen willen we als volgt indelen:

Groep 1/2

Groep 2/3

Groep 3/4

Groep 5/6

Het worden relatief kleine groepen. Het betekent ook, dat we praktisch gezien een andere groepssamenstelling kunnen maken, met kleinere groepen.

Zoals we al vaker gecommuniceerd hebben en ook te lezen is in de schoolgids, gaan we vanaf groep 3 vaste basisgroepen maken vanaf 10 tot 12 kinderen.

Dit is in de toekomst noodzakelijk, omdat we 6 lokalen hebben, waarin we 8 jaargroepen les gaan geven.

We vinden het belangrijk dat deze groepen evenwichtig zijn. We kijken naar niveau, leeftijd, geslacht en gedrag.

We willen er ook alvast de nadruk op leggen, dat het de bedoeling is, dat bijvoorbeeld de beide groepen 3 vaak  zullen samen werken.

We denken dan aan Jeelo projecten, gezamenlijk instructie op het leerplein en het buitenspelen.

Zo zal er contact en verbinding zijn tussen de beide groepen.

De ouders van de huidige groep 2 krijgen daarom een mail waarin zij hun aandachtspunten kunnen benoemen.

Wij gaan ons uiterste best doen om deze punten allemaal mee te nemen.

Ook groep 1 wordt gesplitst. De groepen die we maken zijn nog geen definitieve stamgroepen die tot groep 8 bij elkaar blijven.

De vaste groepen worden vanaf groep 3 gemaakt.

De leerkrachten maken samen met de intern begeleider ook hierin weloverwogen keuzes.

Voor groep 2 geldt bovendien,  dat de kinderen heel veel samen spelen en werken op de leerpleinen.

We hopen u op deze manier op de hoogte te hebben gebracht

en vragen van u vooral om vertrouwen te hebben in onze zorgvuldigheid.

We doen er alles aan om alle kinderen individueel een veilige plek binnen onze school te geven.

Onze ambitie is dat alle kinderen met passie en plezier tot ontwikkeling komen!