Google for Education

Via parro is er een nieuw toestemming-vinkje toegevoegd.

Het gaat hier om Google Workspace for Education. Op de Basisschool Ariane maken wij gebruik van Workspace for Education. We willen u hier

over informeren en toestemming vragen om een Workspace for Education-account voor uw

kind te maken en te beheren. Deze toestemming kunt u geven door het toestemming-vinkje aan te zetten binnen parro.

Workspace for Education is een aantal onderwijs productiviteitstools van Google, bestaande uit

Gmail, Agenda, Documenten, Classroom en meer, die wereldwijd wordt gebruikt door leerlingen en docenten.

Op de Prinses Ariane gebruiken leerlingen hun Workspace-account om aan opdrachten te werken, in te loggen op hun Chromebook en de vaardigheden van een 21e-eeuwse digitale burger aan te leren.

Via deze link komt u bij een uitgebreide kennisgeving  Deze kennisgeving geeft antwoord op vragen over wat Google wel en niet doet met de persoonlijke gegevens van uw kind.

We geven antwoord op onderstaande vragen:

• Welke persoonlijke gegevens verzamelt Google?
  • Hoe gebruikt Google deze gegevens?
  • Zal Google de persoonlijke gegevens van mijn kind bekend maken?
  • Gebruikt Google de persoonlijke gegevens van leerlingen op basisscholen en

middelbare scholen om advertenties te targeten?

• Kan mijn kind gegevens delen met anderen via het workspace for Education-account?

Lees de kennisgeving zorgvuldig, laat het ons weten als u vragen heeft en zet dan het vinkje aan om aan te geven dat u de kennisgeving heeft gelezen en dat u toestemming geeft.

Als u geen toestemming geeft, maken we geen Workspace for Education-account aan voor uw kind.

Dit heeft echter wel impact op de onderwijservaring, hier gaan wij graag over in gesprek.

Neem dan contact op met directie@bs-ariane.nl