Steunen van goed doel

Op vrijdag 24 januari hebben wij de schoolbrede afsluiting van ons Jeelo project ‘Omgaan met geld’. Dit doen we door een markt op school te houden. Het geld dat we daarmee ophalen, willen we samen met ons zendingsgeld aan een goed doel geven. We hebben gekozen voor het werk van Simon en Saskia, voor Stichting Gave. Zij werken met Somalische christenen.

Somalië is één van de meest gesloten landen in de wereld als het gaat om Evangelie. Kerken bestaan niet en de christenen komen in het diepste geheim in kleine groepjes samen. Er zijn slechts enkele honderden christenen in Somalië bekend. Mede door de grote vluchtelingenstroom naar Westerse landen is er meer openheid ontstaan voor andere denkwijzen en zo ook voor het christendom.

De specifieke taak van Simon en Saskia is de kleine groep Somalische christenen in Nederland en Europa te ondersteunen. Zij doen dit in dienst van Stichting Gave en zijn afhankelijk van giften vanuit hun eigen achterban. Omdat het werk onder Somalische christenen, ook in Nederland, in het geheim moet gebeuren, kunnen zij geen openlijke reclame maken voor hun werk.

Met het geld van onze markt willen we graag het kinderwerk ondersteunen. In 2020 wordt er een conferentie gehouden voor Somalische gelovigen uit heel Europa. Dit vindt plaats op een geheime locatie in Nederland en is een flinke financiële uitdaging. Er is tijdens die week ook een kinderprogramma. Simon en Saskia zouden de kinderen heel graag een mooi uitje willen aanbieden, omdat het voor veel kinderen ook een soort vakantie is. Het lijkt ons mooi om te kunnen bijdragen aan dit werk. Op deze manier krijgen kinderen de kans op een mooi uitje tijdens de conferentie en zij horen daarbij ook nog eens het prachtige nieuws over Jezus die ook hun Redder wil zijn!

* De namen Simon en Saskia zijn om veiligheidsredenen niet de echte namen.