Dankdag

Op Dankdag gaan we met de groepen 3 t/m 5 met de bus naar de kerk.

Het thema van deze dienst is ‘Goed bericht’!

In deze week van Dankdag staan wij als school stil bij dit thema.

Een thema waar we stil van worden. De beelden die we de afgelopen tijd op het nieuws te zien krijgen zijn geen goede berichten.

Zoveel mensen op de vlucht voor honger en geweld. En dan toch danken?!

In de dienst zal het gaan over 2 Koningen 7. Het gaat over een stad die compleet lijkt te verhongeren. God komt in dit gedeelte door Elisa met een goed bericht van redding.

God voorziet zelf van eten, terwijl ze het niet verdienen.

Belangrijk om op God te vertrouwen en tot hem te bidden. Dan mogen we alles ook in Zijn handen leggen, wetend dat Hij regeert!

Laten we samen bidden voor alle mensen in nood en onze dank ook laten blijken door onze naasten niet te vergeten!

Dit jaar gaat de dankdagcollecte naar een GZB project voor diaconale hulp aan vluchtelingen.

Praktisch informatie

Na afloop van de viering gaan alle kinderen terug naar school. Kinderen mogen dan meteen mee naar huis genomen worden. Ook de kleuters mogen uit de klas gehaald worden. De lesdag eindigt net als andere woensdagen om 12.30 uur. Dus u kunt uw kind ook gewoon om 12.30 uur ophalen.