Dankdag 2020

Dank God in alles!

Wat leven we in een bewogen tijd.
Voor sommigen komt er veel angst bij: wat nu, als iemand van wie ik hou ziek wordt? Of misschien ik-zelf wel?

Een intensieve tijd voor iedereen.

En dan. Dankdag voor Gewas en Arbeid. Het kan er zomaar ineens zijn. Ben ik erop voorbereid? Zijn we er al aan toe? Hoe dan ook: het is (bijna) zover.

Wat is het goed om een gewoonte te hebben, waardoor we stilstaan bij wat de Heere God ons het afgelopen seizoen gegeven heeft. Anders zouden we het misschien zomaar vergeten. En dat is jammer,
want God is het waard om de dank te krijgen voor het goede dat Hij in alles geeft.

Het thema van deze dankdagmap is ‘Dank God in alles!’. Het gaat over Paulus, die als gevangene op weg is naar Rome. Hij en zijn reisgenoten komen in zo’n zware storm terecht, dat gevreesd wordt dat ze zullen verdrinken. Wekenlang brengen ze door op een stampend, misselijkmakend schip. Doodsbang zijn z’n reisgenoten. Maar Paulus vertrouwt midden in die doodsangst op God. Hij neemt de tijd om God te danken voor het brood dat er nog wél is, hoewel verder alle lading verloren is gegaan. Paulus dankt, eet en motiveert zijn omgeving om hetzelfde te doen.
Zo mogen wij op dankdag anno 2020 de Heere God danken – in alles.

Wat er ook gebeurd is en wat de toekomst ook zal brengen. Want God is goed!

Op woensdag 4 november besteden alle groepen aandacht aan Dankdag. Aan het einde van de ochtend komen we als school bij elkaar om samen God te danken en te zingen tot eer van Zijn naam.

Actie voor de voedselbank

Ook willen wij dit jaar de voedselbank steunen.  We zullen de kinderen hier meer informatie over geven.

Het is fijn als uw kind ook producten mag meenemen.

De verdeling van de levensmiddelen is als volgt:

Groep 1: broodbeleg zoals pindakaas, jam, chocopasta enz.

Groep 2: blikgroenten

Groep 3: pasta + sauzen

Groep 4: rijst + sauzen

Groep 5: papieren zakdoeken

Groep 6: shampoo/tandpasta/deodorant

We hopen dat we vrijdag 6 november volle kratten mee mogen geven!