Beleven van onze planeet

Op dinsdag 9 april starten we weer met een nieuw project van Jeelo: Beleven van onze planeet! In dit nieuwe project onderzoeken de leerlingen allerlei natuurverschijnselen. Er is genoeg om ons over te verwonderen!

Waarom dit project?

Op en om de aarde valt veel te bewonderen en te beleven. In dit project leren kinderen over de seizoenen, klimaten en over de strijd tegen water. Ze meten het weer, onderzoeken de bodem en leren over de opbouw van de aarde en het zonnestelsel.

Wat is het doel van dit project?

Kinderen leren hoe groot de invloed van de zon en de regen is op onze omgeving en ons dagelijks leven. Ze ontdekken dat alles op de planeet met elkaar samenhangt.

Wat zijn de hoofdlijnen van dit project?

• Van beleven tot betrokkenheid: Kinderen verwonderen zich over hun omgeving. Door beleven, ontdekken en onderzoeken raken kinderen steeds meer betrokken.
  • Van dichtbij tot veraf: Kinderen leren over hun directe omgeving, hun provincie en het hele land.
  • Van informatie verzamelen tot verwerken: Kinderen verzamelen gegevens door metingen of via internet. Ze leren keuzes maken om de informatie te verwerken.
  • Van kaarten lezen tot kaarten maken: Kinderen leren kaarten lezen, topografie en maken zelf kaarten met een legenda.
  • Van mondeling tot schriftelijk communiceren: Kinderen leren op verschillende manieren te communiceren.

Wat is het sub-thema per groep?

Groep 1-2: Genieten van het seizoen

Groep 3-4: Meten van het weer

Groep 5-6: Strijden tegen water

Groep 7-8: Reizen over de wereld

Op donderdag 23 mei hopen we dit project met elkaar af te sluiten.