Alles anders

Het coronavirus heeft ons allemaal stilgezet. Niks gaat meer ‘gewoon’.

Wij zijn allemaal uit onze structuur gehaald. Dit geeft in veel gezinnen onrust.

Er is al veel over geschreven en gezegd.

Als team willen wij klaar staan voor jullie als gezin.

Stel gerust je vragen en leg de lat niet te hoog voor jezelf.

Het thuisonderwijs vergt een flinke verandering in je denken. Doe wat bij je gezin past en wees daar niet te streng in.

Wees niet bang dat kinderen nu ineens blijven zitten. We proberen vanaf afstand de kinderen zo goed mogelijk te monitoren.

Vooral voor de kleuters is het belangrijk om lekker veel te spelen. Neem de tijd om met de rode, groene, blauwe auto’s te spelen.

Speel winkeltje en koop maar veel spullen bij je kind. Dit is veel leerzamer en leuker dan al die werkbladen en oefeningen.

Als kinderen doelen erg moeilijk vinden, noteren we dit om zo straks deze doelen weer extra aandacht te geven.

Probeer van deze tijd ook de positieve dingen te zien. Wij als team benoemen die ook naar elkaar.

Want echt, ze zijn er! Laat ze jouw uitgangspunt zijn voor de komende tijd.

Wees een zegen voor anderen om jullie heen. Doe leuke dingen samen en maak herinneringen.

Geniet ervan dat je je kinderen op zo’n andere manier mag leren kennen. Bid en wees stil!

Een warme groet namens ons team.

Herma Hooijer