Afspraken voor komende tijd

Deze week hebben de kinderen thuis gewerkt. Wat een verandering ineens!

We begrijpen dat het echt niet meevalt om aan je eigen kinderen

les te geven. Velen werken zelf thuis en dan ook nog een aantal kinderen aan de

keukentafel!  Een hele uitdaging!

Onze samenwerking met u als ouders verloopt erg prettig! Voel je vrij om je vragen te stellen en aan te geven waar je tegen aanloopt.

De eerste week hebben we gezorgd voor voldoende materiaal en heeft iedereen kunnen

wennen aan het idee dat er thuis gewerkt moet worden. Ondertussen zijn wij bezig geweest

om aanpassingen te maken die ervoor zorgen dat het beter gaat verlopen.

We zetten hieronder een aantal afspraken op een rijtje.

• Leerkrachten zijn onder werktijden bereikbaar via Parro en mail. In groep 5 zijn er vaste chat tijden met de leerkrachten.
  • Leerkrachten hebben vaste momenten per dag waarop ze hun mail en Parro beantwoorden.
  • Volgende week worden alle gezinnen door één van de leerkrachten gebeld om te informeren hoe het bij jullie thuis gaat en of we iets voor jullie kunnen betekenen.
  • Is uw kind ziek of heeft het een andere reden dat het zijn huiswerk niet kan maken? Wilt u dat delen met de leerkracht? Zo houden we de kinderen goed in beeld en begrijpen we ook als er taken niet gedaan worden.
  • Verschillende ouders vragen om extra werk of minder werk of verdiepingsstof. Voor ons is het thuisonderwijs een grote logistieke operatie. We zetten alles op alles om het goed te laten verlopen. Maar voor ons is het ook nog allemaal nieuw. We vragen van deze ouders geduld. Gelukkig werken veel kinderen ook via software en snappet. Deze                     programma’s passen zich automatisch aan op niveau.  Vanaf volgende week zullen de leerkrachten ook samen met de intern begeleider plannen bedenken voor extra werk of            ondersteuning.
  • Op woensdag is er tussen 9.00 uur en 11.00 uur de mogelijkheid om boeken te ruilen. Graag 1 persoon die de spullen ophaalt uit de groep(en). Daarna zo snel mogelijk het gebouw weer verlaten. Ook hier houden we ons aan de richtlijnen van het RIVM over het contact met andere mensen.