Afsluiting project: “Omgaan met natuur”

Omgaan met natuur

Wat was het een leuk project! Lekker struinen door de natuur, prachtige bloemen, planten en dieren bewonderen en misschien zelfs een paar bloemen plukken in de berm.

We hebben bloemen laten drogen, zelf plantjes laten groeien (tuinkers) en bonen laten ontkiemen.

We hebben gezien uit welke onderdelen een plant of bloem bestaat en we hebben hier ook over getekend en geknutseld.

We mochten onkruid wieden op het schoolplein en we mochten buiten gaan eten.

We hebben gezien hoe lang afval in de natuur blijft rondzwerven en we weten nu dus nog beter, dat we zuinig moeten zijn op de natuur.

Aan het begin van dit project hebben we een filmpje gezien van Freekje en Froukje.

Zij zijn afgelopen vrijdag 3 juli langs geweest op Bs Ariane.

Samen met de kinderen hebben ze gesproken over alles wat er geleerd is. Wat weten we nu veel over de natuur.

Als afsluiting hebben alle kinderen een kijkje genomen in het ‘natuurlokaal’.

Dit lege klaslokaal was helemaal ingericht met alle mooie knutsels en opdrachten die de kinderen hadden gemaakt.

Ecoline tekeningen, kunstwerken van afval, slakken, zwanen, krastekeningen van voedselketens en er lagen zelfs krabben!

Leuk om zo het werk van elkaar te bewonderen.

Nu is het bijna vakantie.

Lekker veel tijd om te genieten van de natuur om ons heen. Laten we er zuinig op zijn.

Ook zijn we benieuwd of de zonnebloemen al een beetje aan het groeien zijn.

Spannend…. wie heeft straks de hoogste zonnebloem…?