Als team zijn wij met elkaar in gesprek gegaan over wat wij belangrijk vinden in ons onderwijs. Dit heeft geleid tot het een aantal kernwaarden. De kernwaarden geven richting aan de keuzes die we maken. In onze dagelijkse omgang met kinderen, in onze wijze van lesgeven, in de manier waarop we samenwerken met elkaar en de beleidskeuzes die we maken voor de langere termijn.

Leef je geloof

Ons fundament is het geloof in de onvoorwaardelijke liefde van God en Jezus voor ons. Als team willen we dit graag uitdragen en voorleven aan de kinderen in onze dagelijkse gang van zaken. Samen zingen, leren bidden, naar verhalen uit de bijbel luisteren of er zelf in lezen en geloofsgesprekken voeren. Niet alleen tijdens de godsdienstlessen, maar juist door ons hele leven heen.

Bouwen aan de basis

We zorgen voor een goede basis bij de start van de nieuwe school. We willen een veilige, gestructureerde omgeving bieden waar de kinderen in het vervolg van hun schoolloopbaan op kunnen voortbouwen. De schoolregels en routines worden dit jaar nadrukkelijk besproken. Rust en structuur is de basis van een positieve ontwikkeling.

Zien wat elk kind nodig heeft (cognitieve ontwikkeling)

We zijn ambitieus. We hebben hoge verwachtingen van alle kinderen. En dat willen we hen ook meegeven. Onze slogan is: Presteren is leren met Passie en Plezier. Dit betekent niet dat we overvragen, we kijken realistisch naar de mogelijkheden van een kind. Een kind is voor ons echt meer dan alleen een Cito-toets. We toetsen wel degelijk, maar gebruiken de toetsen vooral om ons onderwijs zo goed mogelijk af te stemmen op dat wat een kind nodig heeft. En daarbij zijn niet alleen de toetsen belangrijk, maar vooral wat we dagelijks van hem of haar zien in de klas.

Focus op sociaal emotionele groei (sociaal-emotionele ontwikkeling)

Kinderen zijn de kern van de school, en dat willen we ze laten ervaren. Het maakt uit dat de kinderen er zijn, dat ze ‘er-toe-doen’. We weten hoe cruciaal het voor
kinderen is dat ze het vertrouwen in zichzelf hebben dat ze ‘het’ kunnen. Met dat verworven zelfvertrouwen kunnen ze opgroeien tot evenwichtige en gelukkige volwassenen. Onze school heeft hierin een belangrijke taak. Het is onze zorg om een veilige omgeving te creëren waar kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen.

Communicatie over en weer

Centraal in deze kernwaarde is voor ons de tweezijdigheid van communicatie met alle betrokkenen in en om de school. Het zit hem in het eenvoudige welkom heten
van de kinderen door de leerkracht ’s ochtends bij binnenkomst in de klas. Het gaat over het partnerschap met ouders die hun kind het beste kennen. Maar het gaat ook over hoe je als team open en kritisch samenwerkt. We zijn oprecht geïnteresseerd in de ander en houden rekening met elkaar.